Sunday, March 20, 2011

LIF ataupun bahasa omputihnya ELEVATOR

Tadi waktu tengahari tadi, aku ngan kawan aku mimi, umi nak pi la DC (Dataran Cendekia) tuk beli makanan.. Kami pown pi la nek lif,, besa la dah bilik pown tingkat 9, mesti la nek lif kan.. Kalo pakai tangga ja,, mau tercabut kaki kami 3 org.. Tekan la butang lif tuk turun.. Pastu pintu lif pown terbuka,, jeng jeng jeng,, cuba teka apa jadi??



Jadi cam 2 ka?? Eh bukan.. Xdak la sampai teruk cam 2.. Kalo tangan tersepit cam 2 cam na nak taip keyboard nie kan.. Ni ha nak sambung cita.. Pastukan dah pintu lif terbuka kami pown masuk la.. Semabang punya sembang pastu kan.................................................................................
BLACKOUT!!!! Alamak kami dalam lif nie,, Macam mana nie?? Gelap sangat.. Lif pown terus x jalan.. cuak sangat2.. Alhamdulillah la ada la line jugak,, aku pown call la JPK, bagitau dia kami terstuck dalam lif nie.. Nasib baik la dalam lif 2 ada la 3 org kalo buatnya aku sorang2 boleh teriak aku dalam lif 2 agaknya.. SERAM sangat.. Kami pown jerit la tolong!!!! macam dalam drama kita selalu tengok 2.. hahaha.. Then, umi ngan mimi cuba la bukak pintu lif 2.. Ketat sangat,, xleh bukak.. Kami pown duduk ja la dalam lif 2 senyap2.. Then kawan aku, Adnin lak kol,, pastu gitau la dia kaami terstuck dalam lif nie,, dia mula2 x mau caya.. hahahaha.. besala selalu sangat men2 n sakat dia.. 2 yang dia payah nak caya 2.. Then terang banyak kali baru dia percaya.. Mintak la tolong dia.. Dalam 10 minit cam 2,, tiba2 elektrik ada balik.. ALHAMDULILLAH selamat la kami... Bersyukur kehadratMu ya Allah :)


Moral of da story :

Jangan nek lif dah (tapi aku nak nek jugak sebab bilik aku kat tingkat 9 kot) :P

4 comments:

  1. u, i yg over td dok jerit2.. dok usik2 u punye sweater, BLACKOUT, tros berlari kat umie... hahaha.. aiyooo~~

    ReplyDelete
  2. dah la kita 2 jalan cam ketam nak g kat umi tadi... takot kan..

    ReplyDelete
  3. Serupa ngn muka korang.. byk sgt main.. smpi adnin pun x caya.. wakakaka..
    Tp nasib baik u ol selamat.. kalau x,xde dah pengganti u ol yg over ni.. Hamdalah3!

    ReplyDelete
  4. ye ke zunnur?? (bajet nak tiru abi)..
    serupa eh ngan muke kite 2...
    hahaha

    ReplyDelete