Saturday, May 14, 2011

AKU INSAN YANG LEMAH


Ya allah,,
Aku lemah ya Allah,
Aku amat megharapkan pertolonganmu ya Allah Ya Rab.

Aku tahu , aku tahu Ya Allah,
Setiap ujian yang telah kau berikan,
ada hikmahnya.

Aku sebagai hambamu tahu,
Engkau amat merindui rintihan hambamu kepadamu Ya Allah,
Syukur Ya Allah kerana tidak membiarkan hambamu terus terleka.
Hambamu yang lemah ini,
akan terus berusaha untuk memperbaiki diriku ke arah kebaikan.

Namun Ya Allah,
Diatas ujian yang kau berikan kepadaku,
Aku mohon,
Aku mohon dengan rasa yang sangat rendah hati,
Engkau bantulah dan tujukkan jalan yang terbaik untukku.

Ujian,
Ujian yang kau berikan kepada setiap hambamu,
Walaupun perit untuk dilalui,
Namun aku yakin ada sesuatu baik menanti pada masa akan datang.

Ya Allah Ya Rabb,
Engkau tidak akan menguji hambamu yang tidak mampu menggalas ujian mu Ya Allah, Setiap ujian yang kau berikan adaah setimpal dengan kemampuan hambamu,
Oleh itu diatas ujian yang kau berikan kepadaku Ya Allah,
Akan ku cuba lalui dengan penuh kesabaran,
Bantulah hambamu ini supaya dicekalkan hatiku ini Ya Allah,
Hanya kepadamuYa Allah aku meminta.

p/s : Tabahkanlah hatiku :)

No comments:

Post a Comment